Okay masih lagi mood nak beraya sakan yer, Hari ni Miss GlamorNyo nak hias ruang tamu pulak kepada mood raya. Sebelum ni Miss kongsi bagaimana nak cuci sofa lama kan, ha hari ni miss tunjuk aksesori tambahan yang boleh anda tambah untuk menambah lagi mood dan feel raya tu. Setelah sebulan menunaikan ibadah berpuasa di bulan Ramadan, Hari Raya Aidilfitri sememangnya satu musim perayaan yang amat dinanti-nantikan masyarakat Muslim negara kita.

Meskipun sambutan bulan Syawal tahun ini dan tahun lepas agak berbeza berbanding tahun-tahun sebelumnya, rakyat Malaysia masih meraikan ketibaan bulan ini dengan penuh keriangan. Luangan waktu bersama keluarga dan keenakan juadah seperti ketupat, lemang dan rendang membawa senyuman kepada ramai serta mengukir kenangan indah buat semua yang menyambutnya.Memandangkan lebih ramai yang kini mendapatkan keperluan rumah di atas talian, di sini Impiana ingin berkongsi beberapa barangan yang wajib anda beli di Shopee sempena kempen Raya Bersama Shopee yang sedang berlangsung hingga 14 Mei, untuk memastikan tahun ini anda menyambut Raya dengan penuh bergaya!

Langsir

Sumber:Shopee

Haaa ini yang paling utama sebenarnya, tak tukar sofa tak apa lagi, tapi langsir harus tukar lah kan. Nak tau sebab apa? Sebab langsir di ruang tamu atau bilik memainkan peranan yang amat penting untuk menentukan mood di ruang tersebut. Sebagai panduan, jika sesebuah ruang dilengkapi warna dinding dan permaidani yang terang, warna langsir wajar mempunyai tona yang lebih neutral. Sebaliknya, jika ruang dan perabot mempunyai tona neutral, maka anda boleh gunakan langsir yang berwarna lebih terang untuk menceriakan suasana. Pelbagai jenis pilihan langsir boleh didapati di Shopee, contohnya daripada kedai ini yang menawarkan kain langsir dalam pelbagai corak dan warna

Permaidani

Gambar Shopee

Selain langsir, permaidani yang baharu juga mampu menaikkan seri ruang tamu anda. Pilihlah permaidani yang sesuai dengan tema ruang tamu, agar ruang dalaman rumah anda kelihatan indah di Hari Raya. Bagi mereka yang ingin membeli permaidani baharu, jangan lupa untuk mengukur bahagian ruang tamu anda terlebih dahulu supaya dapat memilih permaidani dengan ukuran yang sesuai. Kedai ini di Shopee menawarkan permaidani dengan pilihan corak moden yang menarik.

Perabot akesesori

Gambar Shopee

Tidak dapat dinafikan perabot yang digunakan di rumah menentukan tema bagi reka bentuk dalaman rumah tersebut. Jika set perabot yang sedia ada di rumah anda telah lama digunakan, mungkin tahun ini merupakan masa yang sesuai untuk mendapatkan set yang baharu bagi menyambut Syawal yang bakal tiba.

Kepada mereka yang sedang mencari meja kopi baharu untuk menghiasi ruang tamu, anda boleh mendapatkannya dari kedai ini dan anda boleh pilih daripada warna hitam, putih, kuning atau kelabu mengikut tema warna ruang tamu anda. Selain itu, pelbagai kelengkapan perabot lain juga ditawarkan seperti kerusi ini yang bergaya moden.

Wallpaper

Gambar Shopee

Wallpaper merupakan aspek yang wajar dititikberatkan jika ingin memberi penampilan yang baharu dan lebih menarik kepada bilik atau ruang anda. Kini, terdapat wallpaper lekat sendiri atau self-adhesive yang senang digunakan dan memberi kemudahan untuk pemilik rumah menukar penampilan dinding mengikut cita rasa masing-masing. Antara wallpaper yang terdapat di Shopee untuk menaik taraf dinding rumah anda boleh dibeli di sini.

Warna putih pada dinding mampu menjadikan ruang tersebut kelihatan lebih besar dan terbuka. Warna sejuk seperti hijau dan biru amat menenangkan, manakala warna panas seperti jingga atau kuning dapat menimbulkan suasana yang lebih ceria dan meriah.

Pokok hiasan

Akhir sekali, hiasan tanaman seperti pokok hidup dapat membawa banyak kebaikan kepada anda sekeluarga. Oxygen lebih kan, hihi..Selain mewujudkan suasana yang aman, ia dapat mengurangkan stress, meningkatkan kualiti udara serta produktiviti semasa bekerja dan juga membantu sebagai sesuatu cara terapi ketika berkebun. Terdapat beberapa jenis pokok yang sesuai untuk diletakkan di dalam rumah, antaranya pokok Calathea Makoyana. Bagi mereka yang kurang mahir dalam penjagaan pokok hidup, pokok tiruan juga boleh digunakan untuk menambahkan keindahan ruang tamu, bilik, dapur dan juga bilik air.

Jika anda sudah pun memiliki pokok hiasan di dalam rumah, anda boleh menambah serinya lagi dengan menggunakan pasu rotan berkaki yang boleh dibeli dari kedai ini.

Sudah tentunya, bukan itu sahaja yang bakal menarik hati anda ketika melayari aplikasi Shopee, kerana kempen Raya Bersama Shopee menawarkan para pengguna penghantaran percuma tanpa pembelanjaan minimum dan tawaran daripada serendah RM1.

Para pengguna juga boleh menikmati hari membeli-belah yang sangat istimewa iaitu Pesta Jualan Raya pada 5 Mei, yang bakal menawarkan tawaran yang menakjubkan kepada rakyat Malaysia serta diskaun hingga 80% untuk peralatan rumah, perabot, pakaian Hari Raya, hiasan dan banyak lagi sebagai persiapan untuk Hari Raya.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Raya Bersama Shopee, layari https://shopee.com.my/m/raya-sale.

Tertakluk kepada terma dan syarat.

Leave a Comment on Jom Beri Ruang Tamu anda Nafas Baru dengan Mood Raya!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *